Lådan & Co AB, www.ladan.se
Produktutveckling
Människor väljer en resa för att GÖRA något! Vad är det för produkt vi har att erbjuda? Vad kan vi locka med? Hur får vi människor att resa just till vår ort?
Produkten är svårdefinierad och måste ges "ett ansikte". Hur ser vår produkt ut och hur kan vi utveckla den för att bli konkurrenskraftiga?
Paketering låter som en charterresa, men handlar om lättillgänglighet för din produkt. Hur kan den köpas? Hur bokas den? Hur reser man dit? En charterresa till Mallorca är enkel, men hur bokar man och reser till och inom Sverige? Har vi inte en bokningsbar produkt finns heller ingen som kan köpa den.
Vid många tillfällen har utländska researrangörer kommenterat: "att svenskar inte ens översatt sitt material är oförskämt" och "eftersom inget finns prissatt har vi inget att köpa". Detta är allvarlig kritik mot svensk turism. RESURS vet hur du kan arbeta på ett professionellt sätt.
RESURS medarbetare har arbetat med dessa frågor i verkligheten, allt från en enkel dagsutflykt med buss till en sevärdhet till en global resa med flyg, hotell, mat, guide, mm.
Det gäller att känna till prissättning, lagstiftning och många andra frågor kring en paketerad produkt. Hur skall en utländsk turist kunna köpa en svensk turistprodukt som inte "syns"?
Kontakta oss, vi vet hur man bör agera.